Wednesday 13 April 2016

Petua Masak Sedap

Orang selalu cakap MASAK SEDAP ni bergantung pada AIR TANGAN orang yang masak.. Betul ker..?? Pada aku tak juga.. Sebenarnya kalau kita perhatikan, semua anak-anak akan cakap MAK DIA masak PALING SEDAP.. Termasuk lah saya..hihihii..

Memang laa..

Sebab sejak kita dalam perut lagi sampai lahhh ke tua kita dok makan masakan mak kita..Betul tak.?? Dah serasi beno dengan tekak kita..

Tak pernah lagi saya dengar "Weii, mak aku masak tak sedap.." 

Kalau ada yang pernah dengar, boleh la komen kat bawah yer.. Nak jugak saya tau.. hihi..

Saya pernah terbaca, cuma dah tak ingat kat mana.. PETUA nak bagi MASAKAN SEDAP..!! jengg.. jeng.. jengggg... 

Saya amalkan PETUA ni.. Nak pulak kalau time ada orang datang rumah.. Malu kalau masak tak sedap.. huhuu.. Kalau untuk masuk ke tekak sendiri tak pa laaa.. Redha + telan jer la kalau tak sedap ponnnn.. Hihii..

Apa yang saya amalkan..??

Sebelum mula memasak :
1.  Istighfar 3x

2.  Selawat Nabi 3x

3.  Niat laa dalan hati supaya masakan kita sedap untuk dijamu..

Dah tu jer resepi dia.. Senangkan..??

InsyaAllah tak cukup lauk pauk nyer nanti.. Hihi..

Kita hanya berusaha..Semoga berguna..

 

No comments:

Post a Comment